Podstawa prawna :
- Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2015.782 j.t.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U.2004.268.2663);
- Art. 104 ustawy z dn. 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t. z późn. zm.);
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
II. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z POZOSTAŁYMI DOKUMENTAMI:
Urząd Miasta Żyrardowa, Plac Jana Pawła II nr 1,
Biuro Obsługi Mieszkańców, telefon (46) 858 15 94, (46) 858 15 96
III. OPŁATY:
Opłata skarbowa: 10 zł od decyzji o podziale.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY :
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Warszawie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty doręczenia stronie decyzji.
VII UWAGI:
ad. I.1
- wniosek składa właściciel nieruchomości, lub osoba przez niego upoważniona;
- pod określeniem „właściciel nieruchomości” rozumie się również w zależności od formy własności nieruchomości:
- ustalony formularz wniosku nie jest obowiązkowy;
ad. I.2 a), b)
pod określeniem „oryginał” rozumie się również poświadczoną notarialnie kopię oryginału;
ad. I.2 d), e)
dokumenty sporządzone przez geodetę wykonującego techniczne czynności podziału muszą być (przed dołączeniem do wniosku) przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Żyrardowie;
ad. I.2 f)
w przypadkach, gdy podział nieruchomości można wykonać niezależnie
od ustaleń planu miejscowego (art. 93 ust. 2a oraz art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami) postanowienie Prezydenta Miasta opiniujące wstępny projekt podziału nie jest wymagane, natomiast należy:
- dołączyć pozwolenie na budowę, jeżeli proponowany podział wykonywany jest w celu zniesienia współwłasności nieruchomości zabudowanej dwoma lub więcej budynkami;
- we wniosku szczegółowo opisać cel dokonania podziału nieruchomości;
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia i złożenia brakujących dokumentów w Urzędzie Miasta.