Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2021 poz. 709 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 05 lutego 2015 r. w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz.U. 2015 poz.204)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 09 lutego 2015r w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego ( Dz. U. 2015 poz.225)
I.WYMAGANE DOKUMENTY
1.Karta zgonu.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej.
3.Dowód osobisty małżonka osoby zmarłej ( jeśli zmarły pozostawał w związku małżeńskim).
4.Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
II. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Urząd Miasta Żyrardowa - Plac Jana Pawła II Nr 1
Urząd Stanu Cywilnego i Sprawy Obywatelskie - II piętro pokój nr 32,
tel. (46 ) 858 15 45
III. OPŁATY SKARBOWE
Nie pobiera się
IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY
„od ręki”
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Stanu Cywilnego i Sprawy Obywatelskie (USCO)
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
brak
VII. UWAGI
Akt zgonu sporządza się w USC miejsca zdarzenia.
Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.
Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu.
Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
Do sporządzenia aktu zgonu obowiązani są w kolejności:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- najbliżsi krewni lub powinowaci.