Podstawa prawna: ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 121 poz. 844 z późniejszymi zmianami), ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja Podatkowa ( Dz.U.z 2005r Nr.8 poz.60 z późniejszymi zmianami)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. W przypadku złożenia przez podatnika wniosku o umorzenie, rozłożenie na raty,
bądź odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości
wymagane są następujące dokumenty:
- Oświadczenie o stanie majątkowym (BOM – wg formularza PO.02-1 )
- Załączniki potwierdzające sytuację materialną podatnika w szczególności:
a) zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości dochodów lub ich braku
b) zaświadczenie lub oświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego
c) potwierdzenie ewentualnych wydatków ponoszonych na leczenie, naukę itp.
II. OPŁATY :
- bez opłat
III. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z POZOSTAŁYMI DOKUMENTAMI:
- Urząd Miasta Żyrardowa, Plac Jana Pawła II nr 1, Biuro Obsługi Mieszkańców na parterze
IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY:
- do miesiąca od dnia złożenia wniosku
- do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Miasta Żyrardowa Plac Jana Pawła II nr 1
Wydział Podatków i Opłat
tel. 46-858-15-78, 46-858-15- 61
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze
VII. UWAGI:
- w przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia
- dodatkowe informacje dotyczące załatwiania wniosków można uzyskać w Wydziale Podatków i Opłat pokój nr.3 Urzędu Miasta Żyrardowa,