BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Urzędu Miasta Żyrardowa - strona archiwalna

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urzędu Miasta Żyrardowa - strona archiwalna

  • Załatwianie spraw w Urzędzie »
  • Według Wydziałów UM »
  • Wydział Podatków i Opłat »
  • Umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności- podatek od nieruchomości od osób fizycznych

 

 

 

Podstawa prawna: ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych  (Dz. U. z 2006 r., Nr 121 poz. 844 z późniejszymi zmianami), ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja Podatkowa ( Dz.U.z 2005r Nr.8 poz.60 z późniejszymi zmianami)

 

 

 

 

 

I.  WYMAGANE DOKUMENTY:

 

 

    1.  W przypadku złożenia  przez podatnika wniosku o umorzenie,  rozłożenie na raty,

 

bądź odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości

 

wymagane są  następujące dokumenty:

 

- Oświadczenie o stanie majątkowym (BOM – wg formularza PO.02-1 )

 

- Załączniki potwierdzające sytuację materialną podatnika w szczególności:

 

a)    zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości dochodów lub ich braku

 

b)    zaświadczenie lub oświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego

 

c)    potwierdzenie ewentualnych wydatków ponoszonych na leczenie, naukę itp.

 

    II.    OPŁATY :

 

- bez opłat

 

   III.     MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z POZOSTAŁYMI DOKUMENTAMI:

 

-     Urząd Miasta Żyrardowa, Plac Jana Pawła II nr 1, Biuro Obsługi Mieszkańców na parterze

 

 

 

 

IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY:

 

-    do miesiąca od dnia złożenia wniosku

 

-    do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

 

 

 

 

V.  JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

 

Urząd  Miasta  Żyrardowa  Plac Jana Pawła II nr 1

 

Wydział Podatków i Opłat

 

tel.    46-858-15-78,    46-858-15- 61

 

 

 

 

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:

 

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Warszawie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Urzędzie Miasta  w Biurze Obsługi Mieszkańców  na parterze

 

 

 

VII. UWAGI:

 

-    w przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu   i wyznacza nowy termin

 

-    w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia

 

-    dodatkowe informacje dotyczące załatwiania wniosków można uzyskać  w Wydziale Podatków i Opłat pokój nr.3 Urzędu Miasta Żyrardowa,

 

 

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Monika Lewndowska
  • opublikował: Agnieszka Klem
    data publikacji: 2008-09-05 14:17
  • zmodyfikował: Dorota Rdest
    ostatnia modyfikacja: 2019-07-01 14:37

Rejestr zmian

  • zmieniono 2019-02-14 13:32 przez Dorota Rdest
  • zmieniono 2019-07-01 12:51 przez Dorota Rdest
  • zmieniono 2019-07-01 14:37 przez Dorota Rdest
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-04 13:13:30
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net