Podstawa prawna:
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Urząd Miasta Żyrardowa
Biuro Obsługi Klienta
Plac Jana Pawła II Nr 1, parter pokój nr 1
96-300 Żyrardów
Wniosek oraz załączone dokumenty mogą być złożone do Urzędu w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP), której funkcję pełni Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Do złożenia wniosku przez ESP konieczne jest posiadanie: bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP i bezpłatnego Profilu Zaufanego (ePUAP) lub podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
III. OPŁATA:
Opłata za wydanie zezwolenia:
A. 1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa;
B. 1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
C. 2,7% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata skarbowa:
- 17 zł – za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie
z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – w przypadku okazania przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
- 17 zł – za pełnomocnictwo.
IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY:
W ciągu 30 dni od złożenia wniosku
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Miasta Żyrardowa
Wydział Działalności Gospodarczej
Plac Jana Pawła II Nr 1, parter pokój nr 12
tel. 46 858-15-57, 858-15-34
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie na decyzję Prezydenta o odmowie wydania zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie położonego przy ul. Obozowej 57, 01-161 Warszawa w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa.
VII. UWAGI:
Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia. Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem
o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.