BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Urzędu Miasta Żyrardowa - strona archiwalna

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Urzędu Miasta Żyrardowa - strona archiwalna

  • Urząd Miasta Żyrardowa »
  • Zakresy działania komórek organizacyjnych »

Tomasz Hajdus – Dyrektor Wydziału Dróg i Transportu Miejskiego

Do zadań Wydziału Dróg i Transportu Miejskiego należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów planów finansowych na utrzymanie i remonty dróg;

2) przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na realizację zadań wynikających z zakresu działania wydziału;

3) sporządzanie kosztorysów inwestorskich dla zadań utrzymaniowych;

4) sprawowanie kontroli nad robotami bieżącego utrzymania dróg i obiektów mostowych oraz zlecanie ich przeglądów;

5) rozliczanie i prowadzenie stosownej sprawozdawczości z realizacji zadań;

6) realizacja zadań dotyczących inżynierii ruchu w zakresie utrzymania oznakowania poziomego i pionowego dróg, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wdrażanie zmian w organizacji ruchu;

7) współpraca ze Starostwem Powiatowym w Żyrardowie w sprawach związanych z zawartym porozumieniem oraz organizacją i bezpieczeństwem ruchu drogowego;   

8) wnioskowanie w sprawach zaliczania dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych kategorii;

9) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk Miasta, dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii oraz współpraca ze Starostwem Powiatowym w tym zakresie;

10) prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych oraz gromadzenie danych techniczno-eksploatacyjnych i przechowywanie dokumentacji technicznej dróg i obiektów mostowych;

11) pełnienie funkcji inwestora w zakresie utrzymania i remontów dróg;

12) utrzymanie nawierzchni dróg, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z funkcjonowaniem drogi;

13) koordynacja robót w pasie drogowym;

14) prowadzenie czynności mających na celu wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dla prowadzenia robót związanych z budową, modernizacją lub remontami podziemnych instalacji inżynieryjnych, na budowę zjazdów z dróg publicznych zarządzanych przez Miasto, umieszczanie obiektów handlowych lub reklam w pasie drogowym oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych;

15) wprowadzanie wykonawców w pas drogowy i dokonywanie jego odbiorów po robotach wynikających z wydanych decyzji;

16) pozyskiwanie bieżącej informacji o stanie technicznym ulic poprzez patrolowanie oraz przeprowadzanie przeglądów stanu technicznego dróg i obiektów mostowych, których zarządcą jest Miasto;

17) zlecanie wykonywania robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających, na drogach zarządzanych przez Miasto;

18) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;

19) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;

20) opiniowanie docelowych i tymczasowych projektów organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym;

21) wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej;

22) prowadzenie spraw w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta zbiorowego transportu publicznego,

23) prowadzenie procedur związanych z przejmowaniem i zbywaniem przez Miasto porzuconych pojazdów samochodowych;

24) wnioskowanie o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na utylizację pojazdów samochodowych;

25) bieżące utrzymanie zimowe oraz w czystości przystanków autobusowych, wiat przystankowych oraz zatok autobusowych;

26) nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem dróg miejskich i chodników nieprzyległych bezpośrednio do posesji prywatnych;

27) nadzór nad realizacją zadań związanych z oczyszczaniem letnim ulic miejskich, opasek i zatok ogólnodostępnych i parkingowych stanowiących własność gminy;

28) nadzór nad realizacją zadań związanych z opróżnianiem koszy ulicznych oraz koszy na psie odchody wraz z ich konserwacją.


Kontakt:

tel. (46) 858 15 77

fax: (46) 858 15 11

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Małgorzata Szustakiewicz
    data wytworzenia: 2019-03-29
  • opublikował: Dorota Rdest
    data publikacji: 2019-04-02 14:49
  • zmodyfikował: Dorota Rdest
    ostatnia modyfikacja: 2022-04-08 12:53

Rejestr zmian

  • zmieniono 2019-04-02 14:48 przez Dorota Rdest
  • zmieniono 2019-04-02 14:52 przez Dorota Rdest
  • zmieniono 2022-04-08 12:53 przez Dorota Rdest
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-17 18:47:13
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net