Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchych
- www.zyrardow.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.zyrardow.pl
Treść strony
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 3 października 2008r. – o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021r., poz. 247 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r. poz. 256 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020r. poz. 1546 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r. poz. 1839 z późn. zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – formularz PU.2.1, do którego należy dołączyć:
- w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
- a) raport o oddziaływaniu na środowisko sporządzony zgodnie z wymogami art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. – o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 poz. 247 t.j. z późn. zm.)*,
b) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie wraz z obszarem znajdującym się w odległości 100m od granic terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,
c) mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Na mapie należy wyznaczyć obszar znajdujący się w odległości 100m od granic terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,
d) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. (Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym wyżej mowa. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10).
- w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko:
- a) kartę informacyjną sporządzoną zgodnie z wymaganiami art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. (Dz. U. z 2021 poz. 247 t.j. z późn. zm.)*,
Karta informacyjna przedsięwzięcia powinna zawierać podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, umożliwiające analizę kryteriów, o których mowa w art. 63 ust. 1, lub określenie zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 69 ustawy ooś.
Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.
b) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywan teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie wraz z obszarem znajdującym się w odległości 100m od granic terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,
c) mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Na mapie należy wyznaczyć obszar znajdujący się w odległości 100m od granic terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,
d) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. (Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym wyżej mowa. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10).
- w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2018r. poz. 1474 oraz z 2019r. poz. 1716) wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji.
* - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w liczbie (4 egzemplarze) odpowiednio po jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego.
II. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z POZOSTAŁYMI DOKUMENTAMI:
Urząd Miasta Żyrardowa – Plac Jana Pawła II nr 1 – Biuro Obsługi Mieszkańców, parter pokój nr 1, Tel. (46) 858-15-00, wew. 594 lub 596
III. OPŁATY
Pobiera się opłatę skarbową (205zł) – na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020, poz. 1546 z późn. zm.).
IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY
Rozpatrzenie sprawy i wydanie decyzji – do dwóch miesięcy.
Do załatwienia sprawy wymagane jest stanowisko innych organów, termin załatwienia sprawy wydłuża się o termin załatwienia sprawy przez inne organy.
W przypadku nie załatwienia sprawy – strony zostaną poinformowane o przyczynach zwłoki, ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego i Urbanistyki Tel. (46) 858-15-00 wew. 576 i 598
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Warszawie, ul. Obozowa 57 za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Urzędzie Miasta Żyrardowa - Plac Jana Pawła II nr 1, w Biurze Obsługi Mieszkańców, parter pokój nr 1.
VII. UWAGI:
Wniosek niezgodny ze wzorem załączonego formularza, zawierający wszystkie informacje określone w niniejszej karcie jest również wnioskiem spełniającym ustalone wymagania.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Emilia Skudlarskadata wytworzenia: 2021-03-01
- opublikował: Agnieszka Celejdata publikacji: 2021-03-26 14:42
- zmodyfikował: Dorota Rdestostatnia modyfikacja: 2021-10-20 12:24