Ogólny schemat procedury kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w Gminie Miasto Żyrardów
na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r., poz. 162, z późn. zm.)
PODSTAWA PRAWNA KONTROLI:
1) art. 18 ust. 8 oraz art. 183 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119, z późn. zm.);
2) Rozdział 5 pn. „Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej” (art. 45-65) ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 162, z późn. zm.).
ZAKRES PODMIOTOWY KONTROLI:
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych na podstawie wydanych w Gminie Miasto Żyrardów zezwoleń.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY KONTROLI:
Przestrzeganie zasad i warunków korzystania z wydanego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
OSOBY PRZEPROWADZAJĄCE KONTROLE:
Upoważnieni pracownicy Wydziału Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Żyrardowa, w razie potrzeby, w asyście funkcjonariuszy Policji lub Straży Miejskiej.
DOKUMENTY WYMAGANE PRZEZ ORGAN KONTROLNY OD PRZEDSIĘBIORCY PODCZAS KONTROLI
1) zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z aktualną opłatą;
2) tytuł prawny do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży;
3) faktury zakupu napojów alkoholowych.
DOKUMENTY SPORZĄDZANE PODCZAS KONTROLI:
- protokół kontrolny,
- inne (w razie potrzeby).
INNE UWAGI:
1) pracownicy organu kontrolnego posiadają legitymacje służbowe oraz upoważnienia do przeprowadzenia kontroli (art. 49 ustawy - Prawo przedsiębiorców);
2) kontrolę przeprowadza się po uprzednim pisemnym zawiadomieniu (za wyjątkiem sytuacji opisanych w art. 48 ust. 11 ustawy - Prawo przedsiębiorców);
3) przedsiębiorca zobowiązany jest do posiadania książki kontroli przedsiębiorcy oraz do pisemnego wskazania osoby upoważnionej do reprezentowania go w trakcie kontroli, w szczególności w czasie jego nieobecności (art. 50 ust. 3 i art. 57 ustawy - Prawo przedsiębiorców),
4) kontrolę przeprowadza się w siedzibie przedsiębiorcy lub w miejscu wykonywania działalności gospodarczej, za zgodą lub na wniosek przedsiębiorcy kontrolę przeprowadza się w miejscu przechowywania dokumentacji, w tym ksiąg podatkowych, innym niż siedziba lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej lub w siedzibie organu kontroli (art. 51 ustawy - Prawo przedsiębiorców).