Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchych
- www.zyrardow.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.zyrardow.pl
Treść strony
- Umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności - podatek od nieruchomości osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą
Podstawa prawna:Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr. 121 poz. 844 z późn zm), Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja Podatkowa ( Dz.U.z 2005r Nr.8 poz.60 z późniejszymi zmianami), Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. – o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. Nr 123, poz. 1291z późn. zm )
I WYMAGANE DOKUMENTY:
· uzasadniony wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości ( we wniosku należy podać pełną nazwę przedsiębiorcy, NIP, REGON, PKD, adres, siedzibę)
Załączniki:
· na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postepowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o otrzymanej pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu roku bieżącego i dwóch ostatnich lat podatkowych.
· jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy w ciągu trzech lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,
· bilans za poprzedni rok obrachunkowy,
· sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,
· pisemne wyjaśnienie dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określić kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej
II MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU:
Urząd Miasta Żyrardowa, ul. Plac Jana Pawła II nr 1, Biuro Obsługi Mieszkańców na parterze
III OPŁATA:
Wolne od opłaty skarbowej.
IV TERMIN ODPOWIEDZI:
· do miesiąca od dnia złożenia wniosku
· do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
V JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Miasta Żyrardowa ul. Plac Jana Pawła II nr 1
Wydział Podatków i Opłat
tel. 46-858-15-78, 46-858-15- 61
VI TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze
VII UWAGI:
- w przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia
- dodatkowe informacje dotyczące załatwiania wniosków można uzyskać w Wydziale Podatków i Opłat pokój nr 3 Urzędu Miasta Żyrardowa,
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Monika Lewandowska
- opublikował: Agnieszka Klemdata publikacji: 2008-09-05 13:27
- zmodyfikował: Dorota Rdestostatnia modyfikacja: 2019-07-01 14:35
Rejestr zmian
- zmieniono 2019-02-14 13:27 przez Dorota Rdest
- zmieniono 2019-07-01 12:45 przez Dorota Rdest
- zmieniono 2019-07-01 14:35 przez Dorota Rdest