Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchych
- www.zyrardow.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.zyrardow.pl
Treść strony
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy w szczególności:
1) opracowanie projektu uchwały dotyczącej procedury uchwalania budżetu;
2) przekazywanie wytycznych do planowania budżetowego i wskaźników budżetowych;
3) sporządzanie projektu uchwały budżetowej oraz projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej miasta;
4) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta i projektów zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian w budżecie oraz w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej miasta;
5) przygotowanie uchwały w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego na podstawie przedłożonych wniosków;
6) sporządzanie prognozy długu zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych oraz innych prognoz ekonomiczno-finansowych miasta dla instytucji finansowych oraz podmiotów współpracujących z miastem;
7) dokonywanie analiz umożliwiających ocenę kondycji finansowej miasta oraz zarządzanie płynnością i zadłużeniem;
8) prowadzenie postępowań w sprawie zaciągnięcia kredytu bądź emisji obligacji;
9) obsługa poręczeń udzielanych przez Miasto;
10) obsługa pożyczek udzielanych przez Miasto;
11) opracowywanie projektów Uchwał Rady Miasta oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących zaciąganych zobowiązań oraz udzielanych pożyczek;
12) weryfikacja planów finansowych miejskich jednostek organizacyjnych;
13) dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie wniosków zmierzających do poprawy sytuacji finansowej miasta;
14) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu gminy, w tym funduszy pomocowych;
15) organizacja i kontrola obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
16) udzielanie pomocy Prezydentowi w wykonywaniu budżetu miasta;
17) prowadzenie ksiąg rachunkowych dla Urzędu Miasta, w tym Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, depozytów i rachunków programowych;
18) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych jednostek;
19) prowadzenie ewidencji syntetycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych (wyposażenia) i wartości niematerialnych i prawnych;
20) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
21) rozliczanie inwentaryzacji;
22) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
23) sporządzanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami oraz planu finansowego dochodów, które podlegają przekazaniu do Budżetu Państwa związanych z realizacją zadań zleconych;
24) współpraca z bankiem prowadzącym obsługę rachunków Urzędu i Miasta;
25) obsługa bankowa Urzędu Miasta oraz budżetu Miasta;
26) realizacja zadań niezbędnych do przeprowadzenia procedury wyboru banku prowadzącego obsługę bankową budżetu i obsługę bankową jednostek organizacyjnych Miasta;
27) dokonywanie lokat środków pieniężnych na rachunkach w innych bankach oraz na rachunku w banku prowadzącym bieżącą obsługę bankową Miasta;
28) zapewnianie obsługi kasowej Urzędu;
29) sporządzanie informacji związanych z realizacją budżetu Urzędu;
30) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu i Miasta;
31) prowadzenie rejestru VAT zakupu i sprzedaży oraz sporządzanie deklaracji Urzędu;
32) rozliczanie podatku VAT i sporządzanie deklaracji w imieniu Miasta;
33) przyjmowanie i kontrola sprawozdań budżetowych i finansowych jednostek organizacyjnych Miasta;
34) przekazywanie dotacji i środków na zadania własne i zlecone z budżetu Miasta do jednostek organizacyjnych Miasta;
35) zwrot niewykorzystanych środków z dotacji;
36) sporządzanie list płac pracowników Urzędu Miasta Żyrardowa oraz list diet Radnych Rady Miasta Żyrardowa;
37) prowadzenie pełnej dokumentacji wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rodzicielskich, świadczeń rehabilitacyjnych oraz ich naliczanie i wypłacanie;
38) prowadzenie kart wynagrodzeń oraz kart zasiłkowych;
39) dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń;
40) sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników Urzędu Miasta Żyrardowa;
41) rozliczanie umów zlecenia, umów o dzieło oraz umów o dzieło praw autorskich zawartych ze zleceniobiorcami Urzędu Miasta Żyrardowa;
42) przygotowywanie zgłoszeń ZUA, ZZA oraz wyrejestrowań ZWUA pracowników Urzędu Miasta Żyrardowa oraz zleceniobiorców;
43) prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
44) prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych;
45) prowadzenie rozliczeń z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
46) przeprowadzanie analiz i sporządzanie sprawozdań do GUS;
47) wydanie kserokopie dokumentacji płacowej (karty wynagrodzeń, listy płac) dla pracowników zatrudnionych w Zakładach Remontowych Obrabiarek „PONAR-REMO” P. P. w Żyrardowie oraz w Żyrardowskim Przedsiębiorstwie Poligraficznym Przemysłu Terenowego „Libra”;
48) prowadzenie spraw związanych z obsługą grupowego ubezpieczenia na życie pracowników Urzędu Miasta;
49) prowadzenie spraw związanych z obsługą Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej;
50) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
Kontakt:
tel. (46) 858 15 18
fax: (46) 858 15 11
drukuj (Skarbnik Miasta Anna Krupa – Wydział Finansowo-Budżetowego)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Małgorzata Szustakiewiczdata wytworzenia: 2019-03-29
- opublikował: Renata Jędrzejewskadata publikacji: 2008-07-23 10:23
- zmodyfikował: Dorota Rdestostatnia modyfikacja: 2019-04-02 15:41